Cookies

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse her på hjemmesiden. Læs persondatapolitik her.

Velkommen hos Børn i kirken.

Jeg accepterer cookies
logo
  • Aldersgrupper

    Aldersgrupper

    Vuggestue

    1-3 år

    Børnehave

    3-6 år

    Indskoling

    6-9 år

    Mellemtrin

    9-12 år

  • Blog
  • Bøger
  • Grafisk materiale
  • Børnenes katedral
  • Meditationer
      10 Meditationer
  • Om os
      Hvem er vi? Bag om Kontakt
  • Kirkens tilbud til børn
  • Nyhedsbrev

Blog / Ekstern kommunikation / Gode råd om Facebook

Ekstern kommunikation

Gode råd om Facebook

Når I som kirke gerne vil være aktive online, er Facebook et godt sted at organisere jeres brugere. Men I skal være opmærksomme på at tiden, I bruger på Facebook, ikke kan stå alene.

Kast jer derfor ikke ud i mange nye projekter, men prøv kræfter med et ad gangen. Lav en strategi for, hvad I gør hvornår.

Og glem ikke jeres eksisterende kanaler. Det kan være lokale medier, skolen, børnehaven, mund til mund, sundhedsplejersken osv.

Jeres eksisterende kanaler kan henvise forældre til jeres facebooksider. Når forældrene møder jer, kan I invitere dem ind i jeres facebookgruppe (det er to forskellige ting).

Facebook er stadig det sted, hvor danskerne samles, også yngre. Men unge bruger også mange andre platforme.

Kirkens facebookside

Facebooksiden er ansigtet udadtil, og det er her, I skaber tryghed om jeres tilbud, afkræfter fordomme og giver lyst og inspiration til at være med.

Det er en god idé at dele ud af godt brugbart indhold, som kan overbevise nye brugere om, at indholdet af jeres tilbud har høj troværdighed og er værd at deltage i. Det kan være korte artikler eller videoer med gode råd eller sanglege. De bør være af god kvalitet. Hav først og fremmest fokus på god lyd og tekstning i videoerne. Del dem med hinanden på tværs af sogne, så arbejdet udnyttes bedst muligt.

Det er altid en god ide at tænke på modtageren, når I producerer indhold. Overvej, om det er noget, I synes er vigtigt, eller om det er noget, målgruppen synes er vigtigt. Det bedste er, hvis begge dele gør sig gældende.

Læs undersøgelsen om børnefamilierne

Facebookgrupper

Prøv at oprette en facebookgruppe under jeres facebookside til hver enkelt type arrangement, som I laver (babysalmesang, rytmik, forældrehøjskole etc).

Grupperne er de små familier, der skaber den gode fællesskabsfølelse og en god relation til kirken. Her kan man hjemmefra møde de andre medlemmer, lære navne, lave legeaftaler, dele gode råd, videoer, fotos og føle sig som en del af fællesskabet.

Hvor facebooksiden typisk er envejskommunikation, er gruppen meget mere interaktiv. Prøv at inspirere til dette. Men husk også, at folk er i gruppen for dens formål, så pas på med ikke at plastre den til med andre af kirkens arrangementer, med mindre det er arrangementer, forældrene er interesserede i.

Tjek uKirkes Facebookside

Annoncering.

Annoncering er en god og ofte billigere måde at nå ud til flere, end dem der ser jeres annonce i lokalavisen.

Ofte starter Facebook med at ville booste for et mindre beløb, der bliver højere og højere. Her er det vigtigt at holde tungen lige i munden, for I konkurrerer med mange andre om folks opmærksomhed, også andre kirker.

Er der god respons på et af jeres opslag, er det et tegn på, at opslaget kan boostes med effekt, mens opslag uden meget respons sjældent giver mening at booste.

Læg et budget for, hvor meget I vil bruge, og hvad I vil bruge penge på. Så kan I nemlig planlægge et opslag ud i fremtiden.

Forfatter
Henrik Dons

Digital kommunikations medarbejder


+45 23255225

hench@km.dk

Del
Ekstern kommunikation

Indlæg

Ekstern kommunikation › Indlæg

Guide: Tag bedre billeder af børn

Bliv klogere på kunsten at tage gode billeder af børn. I denne blog giver digital kommunikationsmedarbejder ved Københavns Stift Henrik Dons Christensen tips og tricks.

Ekstern kommunikation › Indlæg

Instagram – hvordan?

Digital kommunikationsmedarbejder Henrik Dons giver i dette blogindlæg gode råd til, hvordan din kirke kommer igang med Instragram

Ekstern kommunikation › Indlæg

Hvad kan vi lære af Børnibyen.dk?

Caroline Meldgaard stiftede Børnibyen.dk for ti år siden, og i dag er der over 42.000 modtagere på det ugentlige nyhedsbrev. Her er nogle bud på, hvordan vi som kirker kan drage nytte af den viden, Caroline har om børnefamilierne i København og Århus.

Aldersgrupper

Vuggestue 1-3 år

Børnehave 3-6 år

Indskoling 6-9 år

Mellemtrin 9-12 år

Om Børn i kirken

Projekt “Børn i kirken” – hvorfor det?

Undersøgelse

Velkommen til bloggen

Kontakt

Seneste nyheder

Ideen bag teologisk eftertanke

Engletvillingerne og julestjernen – En julehistorie!

Nye samtalekort kan styrke forældreskabet

Ny bog : Slap af i kirken

Kontakt Børn i kirken
  • 30282021
  • amsc@km.dk